Jdi na obsah Jdi na menu
 


OT-64 a jeho přetlak do náprav

19. 8. 2007

Jelikož se mne hodně lídí dotazuje na plavby OT a jiných strojů ,zkusím popsat co u OT-64 SKOT konstruktéři vymysleli proti pronikání vody do rozvodovek a kol. To totiž nejvíc zničí agregáty již historického vozu.

Přetlakový a odvzdušňovací systém má u OT-64 dva úkoly:

1) U běžných aut jsou rozvodovky i kola vystavena působení tlaku vody a tedy nebrání jí ,aby se dostala do olejových náplní rozvodovek i nábojů kol a mazivo zničila.Tomu se zabrání tím ,že se tady zvýší tlak vzduchu o 0,2 atp,čímž se dosáhne přetlaku ,který brání vniknutí vody.Tento přetlak je vytvářen pomocí redukčního ventilu ,který tlak 6 atp vzduchu ,jenž přes něj pustíme trojcestným kohoutem redukuje bez zásahu řidiče na 0,2 atp.Kohout je vpravo vedle sedačky řidiče.

2) druhá věc je odvzdušnění výše uvedených agregátů.Tohle odvzdušnění se dělá po provedené plavbě ,kdy je vypouštěn uměle vytvořený přetlak.Při jízdě mimo vodu ,když se SKOT pohybuje v terénu ,zůstává kohout v poloze 1 a z prostoru rozvodovek a nábojů kol je odváděn oteplený vzduch a olejový páry do prostoru k převodovce ,odkud je ejekcí výfukových plynů společné s teplým vzduchem odváděn do ovzduší.V uzavřených prostorech agragátů vlivem tření dochází k zahřívání oleje ,který zvětšuje svůj objem .Což má za následek ,že by při neodvzdušnění se poškodilo těsnění. Proto jsou tato místa spojena potrubím s převodovým prostorem.Důležité je mít také všechny šrouby utažené v  podlaze  nad  převodovkou ,kvůli tlaku k odvětrávání.Hodně posádek to vozilo jen na 4x ks kvůli usnadnění...