Jdi na obsah Jdi na menu
 


Maziva a jiné kapaliny do vojenské techniky

28. 11. 2008

Za dob ČSLA se do bojové techniky používaly kapaliny a náplně ,které dnes už nejsou k dostání a samozřejmně ,když vyberete dle Vašeho mínění to nejlepší z dnešní nabídky - nemusí to zrovna být nejlepší řešení pro Váš stroj. Uplynula už moc dlouhá doba od vývoje a zavedení do armády.Do komentářů prosím o Vaše tipy co Vám osvědčilo a v jakém typu techniky nebo motoru co vlastníte .Takový přehled nejčastějších :

Automobilové a tankové motorové oleje :

- MT-16p je aditivovaný minerální olej vyrobený kyselinovou a selektivní rafinací .Používá se v létě i v zimě jako motorový a převodový olej do tanků např. VT-55A,T-55A.Ruská specifikace GOST 6360-58. Paradoxně je také kvalitativní rozdíl z jaké nafty je vyroben např.surachnské,karačachurské,kazachstanské (různá kyselost).

- M6 AD je automobilní motorový olej rafinovaný minerální olej ,odparafinovaný ,aditivovaný,antioxidační ,detergentní s polymerní přísadou .Používá se k mazaní automobilních benzínových a nepřeplňovaných naftových motorů v letním a zimním období do teploty -15°C.Bod vzplanutí je 225°C.Tenhle typ je nejčastější i dnes.

- M6 ADS II je automobilní motorový minerální olej selektivně rafinovaný s přísady pro zlepšení antioxidačních ,antikorozních,mazacích a viskozitních vlastností a taky přísady ke snížení bodu tuhnutí.Používá se pro mazání vysoce zatěžovaných ,přeplňovaných vznětových motorů nákladních vozidel v letě i zimě.Bod tuhnutí je -25°C.Barva musí číra a bez jakýkoliv nečistot.

Hydraulické kapaliny :

- AMG-10 je selektivně rafinovaný minerální olej zahuštěný viskozitní antioxidační přísadou .Obsahuje červené barvivo pro charakteristickou čirou červenou barvu.používá se jako pracovní kapalina hydraulických soustav v letectví při teplotě -60°C do + 55°C.Musí být absolutně čistý a nesmí vůbec obsahovat vodu.Ruská specifikace GOST 6794-75. Nám všem je známý ze soustavy OT BRDM2.

- MGE-10A je hydraulický olej .Vyrábí se frakcí vybrané ropy vroucí v rozmezí 220 až 307°C ,absorbčně nebo kyselinově rafinovaná a zahuštěná přísadou .Používá se jako pracovní kapalina hydraulické soustavy pozemní techniky v teplotách od -55°C do + 90°C .Např.soustavy mostního tanku MT-55A,VT-55A,AM-50.Je to čirá žlutá kapalina.

-Syntol HD 205 je brzdová kapalina .Dohromady je to směs éterů glykolu s polyglykoly požadované viskozity a je obarvena do žluta.Používá se k plnění kapalinových brzd osobních i nákladních automobilů,autobusů .Její provozní teplota -50°C až + 205°C kde bod varu

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Ekvivalenty oleju

(Jan Šelbický, 13. 2. 2017 20:57)

Dobrý den. Moderními náhradami by měly být:
AMG10= AeroShell Fluid 41
M6AD= Mogul M 6 AD
pp 90 H=PARAMO PP 90H
Všechny běžně dostupné.

OT64 skot

(patrik, 2. 5. 2016 13:13)

chtel bych se zeptat jaky olej do prevodovky OT64 skot dekuji.

Jaká je náhradab za olej OTH 2 do podvalníku P-50N

(Marcel Seibert, 26. 8. 2013 14:03)

Poraďte čím nahradit hydraulický olej OTH 2, který se používá na podvalník P-50N. Děkuju

Re: Jaká je náhradab za olej OTH 2 do podvalníku P-50N

(peter, 29. 2. 2016 0:03)

OTHP 32

jak vypustit vodu z BRDM 2

(honza, 5. 10. 2013 19:59)

Rád bych se zeptal, kde najdu na BRDM 2 výpustný kohout na vodu z chladiče?
děkuji

Re: jak vypustit vodu z BRDM 2

(Jiří Cimálník, 6. 10. 2013 8:54)

U chladičů v zadní části motor prostoru při pohledu otevřeným krytem na straně řidiče je prodloužené táhlo výpustného ventilu chladící kapaliny . Další je ještě přímo u ohřívače motoru a poslední je vpředu u řidiče nad podběhem kola kde se vypouští voda z ventilátoru . Vše je logicky umístěno. Hodně zdaru !

Olej do motoru BVP

(SIV, 1. 12. 2008 23:35)

Do motoru a převodovky BVP-1 dávame olej SUPER Ursa LA 20W/50 od TEXACO .

Re: Olej do motoru BVP

(jozo.smehlik, 11. 10. 2012 20:05)

M9ADS4?

náhrada AMG 10

(Pavel, 27. 3. 2010 16:58)

Ahoj, máte někdo nápad čím nahradit jak olej MT 16p, tak i hydraulický olej AMG 10 do BRDM2? Díky.

Re: náhrada AMG 10

(jan turičík, 31. 12. 2010 20:46)

mám asi 10 litrov orig ruský AMG 10 . doteraz som nevedel na čo je.ak sa Váh hodí zavolajte a je Váš.ja ho nepoužijem, poteší ma ak Vy ano.s pozdravom
00421905625421

tankový olej

(lada, 1. 10. 2010 16:59)

dobrý den pánové chtěl bych se zeptat jestli by nekdo z vás neměl zájem o tankový olej z vojenských kasáren. bylo by ho 700L kdyžtak mě kontaktujte na čísle 774963157 děkuji předem

fůůůůůůůůjjj

(ondra, 4. 11. 2009 18:12)

vubec to neni zajimavi

VT-72M4CZ

(Michal, 22. 5. 2009 22:11)

Do novýho vyprošťováku VT-72M4CZ se dává do motoru olej Super Universal Tractor Oil Premium 10W/30 od TEXACA .

BVP

(Lipánek, 28. 1. 2009 23:20)

Tak jen pro upřesnění na žádost Jirky.
Olej do BVP se používá SUPER URSA LA 20W\50 v motoru má být 55L. Ve skutečnosti ho tam ale nalijete pouze 45L. 10L zůstane vždy v motoru a prakticky není šnace dostat jej ven. Dolévat pouze po značku 55L !!!! Tento olej se dává i do převodovky ( 20L ) a koncového převodu (2L). Tam se dolévá po kraj závitu kontrolního šroubu...

olej

(montér, 4. 12. 2008 9:30)

U nás se do motoru vyprošťováku dával z těch novějších Total Rubia XT 20W/50 a pak se dolejval kde čím co zrovna bylo.

Olej do tankového motoru

(Jirka, 1. 12. 2008 23:38)

Můj kamarád používá do motoru T-54M,VT-55A olej MADIT M 6W/20D nebo MADIT TIRMAN.