Jdi na obsah Jdi na menu

 


Přechody na zimní provoz BRDM2

Hodně starších fandů vojenské techniky si pamatuje ještě z dob ZVS na důležitou součást výcviku  a to je příprava techniky na zimní provoz - přechody.

U  BRDM2 je to  

 - oprava nátěru korby po intenzivním výcviku .Oprava poškozenýho nátěru musí být  udělána základní barvou S 2003 a  potom vrchní barvou khaki C 2001/ 5450.

- skontrolovat hustotu nizkotuhnoucí chladící kapaliny v motoru do -40°C

- demontovat karburátor a nastavit správnou hladinu v plovákový komoře

- odkalit palivové nádrže  a soustavu profoukat vzduchem

- funkčnost a účinnost topení v kabině

- a pořádně promazat táhla od škrtící a startovací klapky (spoustě přátel toto nefunguje optimálně v létě natož pak v zimě :-))

- promazat všechny panty a pryžové těsnění kolem poklopů osádky,navijáku,motor

- při ukončení  provozu v teplotách kolem O°C poctivě zbavovat vzduchovou soustavu kondenzu vlhkosti.

Ještě jedno téma na které se mně ptají nový majitelé BRDM2 ,,Na co si dát pozor při nákupu ? " Samozřejmně mimo mechanické věci a viditelné detaily  je zde i taková nenápadná specifika :

- automobilní i tanková technika podléhá korozi a stárnutí a to bez ohledu na intenzitu jejího používání nebo  uložení v garážích. V podstatě není možno stárnutí materiálu zabránit....Nejvíc je to u gumových materiálů ( a že jich v BRDíku je požehnaně na více či méně přístupných místech), které z větší části ovlivňují bezpečnost osádky a spolehlivost provozu.

V ČSLA platil předpis revize pro uloženou techniku A v případě BRDM2 vždy po pěti letech uložení ,stání (to co dnes čeká vozy nejvíce doma ) se uskutečnovala revize ve vojskových opravnách (školený personál ,vybavení dílen,předepsaný náplně) a beze zbytku se všechen gumový materiál (manžety,hadice,membrány atd) vyměnoval, aby ten BRDM2 byl schopen plnit to co od něj chtěli na 100%. A vzniká otázka kdo je schopen toto doma vše zajistit ????

Jenom zanícení fandové :-))))))))))

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář