Jdi na obsah Jdi na menu

 


UAZ 452AE PRMG-5

Něco více informací o tom jak funguje tato souprava PRMG-5 což je přistávací rádiový maják pro přístrojový přistávací manévr letadel za špatných podmínek při ručním, direktivním  a automatickém pilotování letadla spolu s blízkou navigací RSBN.

Přistávací radiový maják se skládá :

- sestupový radiový maják GRM ve vozidle GRM

- kursový rádiový maják KRM ve vozidle DKRM

- retranslátor dálkoměru RD v přístrojovém voze DKRM

- stroj TU-TS ,který je za přesunu ve voze GRM

- dva přívěsy GAZ-704 s elektrocentrálama AB-2-T/230-MI

Auta GRM a DKRM obsahují dva soubory vnitřního zařízení.Jeden je jako pracovní a druhý záložní - nažhavená záloha a studená záloha.Tahle záloha je dobrá ,že to pracuje i bez stálé přítomnosti obsluhy.

Dálkoměrný -kursový rádiový maják se postaví na místo 500-1200m od konce VPD v prodloužené ose.Naproti tomu sestupový se umístí cca 200-450 m od prahu VPDa ve vzdálenosti 120-180 m vlevo nebo vpravo od osy VPD.Kursová rovina je vytvářená soupravou KRM na vozidle DKRM  a umístěnou v prodloužení osy VPD.Sestupová rovina je dělána soupravou GRM  ve voze GRMa umístěnou vedle VPD na kolmici vedené dosedu k ose VPD.Info o změně vzdálenosti vytváří RD ve voze DKRM.

Anténa KRM má v této variantě deset zářičů připevněných v jedné řadě na boku karosérie UAZ-452AE.Celá anténa je zakryta z materiálu ,který neovlivňuje šíření rádiových vln.

Celou soupravu čtyři osoby postaví cca za dvě hodiny.

Vůz DKRM a GRM mají stejné hodnoty TTD :

- výška  2 300 mm

- šířka 1 970 mm

- délka 4 360 mm

- hmotnost 2 840 mm

Přívěs GAZ-704 :

- výška 1 840 mm

- délka 2 560 mm

- šířka  1 654 mm

- hmotnost 840 kg.

Celková hmotnost je teda na UAZ - 452AE docelá značná a nějaké extra terénní výlety asi moc nepřipadají k úvahu...

Vozidlo na foto čeká na renovaci od fandy radioeletronických systémů - je ho doslova plný byť z jiné doby...