Jdi na obsah Jdi na menu

 


Konec MIGů - 21 v Čechách

Trochu netradičně prezentovaný soubor fotek ,který bude nejspíše smutný pro fandy nadzvukových rour MIG-21.

Zajímavostí je nejdříve foto v plné slávě konkrétní stoje a jeho konec.....Děkuji D.J. velkému fandovy letadel.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Pocta proudovým pilotům ČSLA, AČR

(Lukáš Rejnart, 7. 8. 2014 18:47)

Smekám před našimi piloty, na jejich počest nosím Prim letecké automat. Čest Vám všem ve vzduchu i na zemi.

pan pilot

(zdeněk, 20. 9. 2012 11:40)

Bývalý mechouš drak-motor čvo 430 v Líních a Bechyni som osobne 12 mesiacov (9-1982 až 9/1983) kurtoval kpt.Krýdu - asi najlepší akrobat na Mig-21F. Jazdil na bicykli z Plzne do Blatné na záložné letisko- vo vynikajúcej forme-vynikajúci kamarát. Keď robil akrobaciu nad letiskom - najvyššiu -( samozrejme okrem tlačeného výkrutu a súvratu) všetci sa pozerali. Raz mu do brašničky dali chlapci zbrojárski kamene tak aby si to nevšimol spolu s ďakovným listom kamelomov a štrkopieskov že to doniesol do Plzne. Vobec mu to nevadilo.Mal vynikajúcu kondíciu. Stále na neho a rád spomínam. (Apropos, nie som si istý, ale nepovýšili ho preto lebo bol človek a nechcel strielat na civilne lietadlo.)Asi tak ako kpt.Koníček.Ak sa mylim sorry.
Inak mohol by napisat knihu s husarskymi kuskami.
Zdeno

Re: pan pilot

(Miloš Vlach, 16. 10. 2013 14:31)

Byl to pan pilot!!!
Jsem s ním i jeho bratrem ve styku.
Sloužil jsem u VÚ 3263 r.1971-1973 /věž, start/ Perfektní chlap.

Re: Re: pan pilot

(Sláva, 9. 11. 2013 22:58)

byl jsem u jeho obou nouzových přistání v Tlustici byl to doopravdy borec. Jinak při prvním nouzáku přeskočil s letadlem plný autobus lidí a když otevřel brzdící padák, tak utrhl lano. Při druhém se zabořil do louky u letiště,

Re: Re: pan pilot

(Sláva, 9. 11. 2013 22:58)

byl jsem u jeho obou nouzových přistání v Tlustici byl to doopravdy borec. Jinak při prvním nouzáku přeskočil s letadlem plný autobus lidí a když otevřel brzdící padák, tak utrhl lano. Při druhém se zabořil do louky u letiště,

Re: pan pilot

(Jakub, 16. 5. 2014 15:31)

A já mam tu čest být jeho vnukem...:)

Pan pilot

(Ing. Ján Vavra, 27. 5. 2014 10:24)

Srdečne pozdravujem Pána Mjr. Slúžil som v rokoch 1985-87 v Líních pri Plzni. VU 7750 čvo: 430 Osobne som videl jeho majstrovstvo. Zanechal v mnohých ľuďoch kus lásky k lietaniu. Škoda, že sme nemohli mať v tom čase na útvare nejakú záznamovú techniku. Jeho kúsky by určite stáli za zvečnenie.

Žasnu

(Jakub, 24. 11. 2012 8:34)

Jak jistě víte vývoj ve všech odvětvích vojenského průmyslu jde kupředu. Proto se proberte ze snu o úžasném MIG 21, tento stroj měl možná v době své produkce dobré vlastnosti, ale dnes - šrot a na nic ... A co stím, sešrotovat, to taky ve sklepě svého domu popř. na půdě, skladujete staré věci "protože byly dobré "

Smutný konec

(Karel, 14. 11. 2007 13:03)

Pro skalní fandy jen dodatek-některé přední části byly zachráněny a zůstávají zachovány, jsou v různém stupni rozkladu a vybrakování.
Kolik asi byla cena prodaných letuschopných strojů, že je v klidu překupník po neuskutečněném prodeji do Afriky naházel do šrotu a ještě byl spokojený?.Ty zbytky šly po cca 50 tisících a šroťák byl taky spokojený!
Hanba celé AČR, která místo prodeje fandům uskuteční raději prodej šmelkům.Část z čáslavských 21 mají i jiné šmelko-organizace , kolik asi pak za ně chtějí u Exc......?? Majitel stránky jistě ví-poví??

Re: Smutný konec

(R1_2008, 10. 2. 2011 19:41)

Jo,majitel Excalibru již dlouhá léta sedí na vládě,asi by se hodně lidí divilo jeho jménu.

MIG 21

(Zdeněk, 8. 9. 2009 12:38)

Když jsem viděl ty fotky ze šrotiště, tak mně bylo hodně smutno. Takový konec si nezasloužily tyto stroje. Bohužel takových strojů bylo co skončilo ve šrotě. Například parní lokomotivy a stabilní motory.

....

(DOmin, 29. 5. 2008 22:37)

Svině.... !

Kapesník není suchý!

(Pavel, 20. 2. 2008 16:30)

Při pohledu na šrotiště a miláčky 21 srdce pláče a oči také! Nesplnila se mi touha toto éro létat,ale naučil mne létat pan pilot Jaroslav Krýda,jeden ze světových pilotů MIGU 21. Jedinému se podařilo ji bez motoru dostat hned dvakrát vcelku na zem, od té doby má přezdívku tryskový plachtař! Je mi ctí,že se s těmito lidmi potkávám. Máte-li jednu vcelku, koupím! Pavel

Opravdu smutný konec!

(Lancer1, 28. 1. 2008 8:51)

Těžko se kouká na konec letadla Mig-21,typu na kterém můj otec odlétal 23 let ve všech modifikacích.To ovšem i býval ještě 1.slp v č.Budějovicích.Typ který vydržel v našem letectvu nejdéle,si možná zasloužil jiný konec,než jako kupa šrotu.Asi to máme v povaze.