Jdi na obsah Jdi na menu

 


Motocykl Jawa 350 typ 634-5-16

Tahle kapitola je o nenápadném ale o více užitečném prostředku - motocykl JAWA 350 typ 634-5-16 , který byl výzbroji motospojek a regulčíků v ČSLA . Byl určen pro přepravu dvou osob s nákladem do 180kg na silnici a lehčím terénu . Zvládl i brod vodou do 270mm. Celková váha se vším činila 348kg. Tento typ byl mírně odlišný od civilní verze např. nosičem nákladu,jiným světlem a jiným způsobem mazání motoru. Motor je typ ČZ 643-3 o výkonu 16,2 kW a motocykl s ním uháněl až 110km/h .

Tento prostředek jsme často postrádali při našich přesunech s těžkou technikou a jako náhrada použitý UAZ 469 není vždy ideální. Hlavně když se kolona roztrhala nebo někdo zabloudil a tohle se proplete všude.

Stroj na fotkách je ze stavu klatovské divize. .

 
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Robert

(Vojenske jawa 634, 10. 10. 2017 18:18)

I have 634 in usa at czech aviation museum collection. The brake lighr switch appears different than civil 634. Can some one help me with photos how to make this correct. Also did military version have the key lock on seat. Thank you

Co Blbnete??

(Mirek, 23. 7. 2017 9:41)

Secundarni retez mel gumovou protiprasnou schrankuJAK SE OLEJ OHRAL KPALNIL VICE A Zzcal kapat horky olej primo na pneumatiku, azdni, Vyledky si muzete omylit.Kluci to lepili vsim mnoznym a nic nempomahalo'
Pqapred s timbyla potiz pri rocnich KONTROLACH,ale pak se zjistilo,ze je to tovarni problem(design), tak to vice tolerolali.
ZrALA BENZIN VICE NEZ MOJE MANZELKY MATKA PIJE. pAAK VE SVETE JSEM MEL MOZNOST MNOHO FIREM,OBSAHU,VALCU I ZAVODBE, zNacka JAWA ztratila drivejsi chlavby- na vzdy a je to tak dobre. Zaspali cas pro jiti s dobou, modernizovat!

Jawa 634

(Franta, 27. 12. 2011 19:42)

Taky s kamaradama vlastnime tyhle ctyri kousky. Je to super stroj...

Re: Jawa 634

(dodo, 4. 6. 2014 0:25)

Ahoj, chcel by som sa ťa opýtať či tieto jawa 350 634 existovali aj s pripojenou sajdkou napr velorex 562?

Re: Re: Jawa 634

(Pepa H., 24. 7. 2014 18:34)

Tydlecty motocyly se sajdkou nikdy spolu nebyly. Dyť to ani nedáva smysl, že jo? ;)

Re: Re: Re: Jawa 634

(Richard, 21. 2. 2015 19:26)

To se pleteš..Vyráběli se a hodně jich šlo do ruska a Asie U nás tu a tam jezdili v černo červené kombinaci a sidecar byl defacto hranatější provedení starých kulatých Velorex sajdek ke kývačkám 354/04 atd.(Ty stály mimochodem 13000 kčs i s loďkou, ještě si to pamatuji).

Re: Re: Re: Re: Jawa 634

(Pepa H., 23. 2. 2015 21:35)

Řišo, hele, Dodo se ptal na vojenské verze o kterýchse tu bavíme, ne na civilní. ;)

Re: Re: Re: Re: Re: Jawa 634

(richard, 17. 1. 2016 20:13)

..Sorry máš recht...
V armádě se od sidecarů upustilo v čsla záhy.Dojížděly se jen kořistní zundapy a BMW . Po roce 60 jen solo motorky jako péráky a slavné kývačky cca do r. 1984, tedy souběžně se zaváděnými 634 kami

moto jawa 350

(Richard, 5. 1. 2014 12:38)

Tak tahle krasavice byla i u nás u VÚ 2888/4 v Dašicích v Čechách, když jsem tam bránil socialismus v r 81-83.já jezdil s mou milovanou (dodnes) Tatrou 111 NR.Nicméně vlastním rovněž 350-ku Jawu typ 354-04 s se spojařskou výbavou, tak jak ji v r.1970 koupil můj táta. Dnes spolu brázdíme po akcích s našim Veteránklubem (oldimer club Helfštýn).Rád bych jsem zavěsil fotky, ale jak?