Jdi na obsah Jdi na menu

 


Nákladní automobil KRAZ-255B

Jelikož se mým přátelům hodně líbí tento ruský mastodom ,hledal jsem doma v archívu pár fotek KRAZu-255B a jeho modifikací nebo verzí.

Nemám to rozdělené podle verzí - tolik fotek ani aut nemám pohromadě ale zkusím ukázat pár detailů ,které mne upoutali.

První je cisternový přepravník na okysličovadlo pro rakety PVO  a to AKC 4-255B o váze 19 700 kg s obsahem cisterny 4 250 l. Zajímavost je hmotnost přívěsu až 30 tun !! Při garážování nebo manévrování může být problém i celková výška vozu 2 933mm.

Druhý vůz na fotkách je radiolokační výškoměr PRV-16 ( rus.naz. Naděžnost) na podvozku KRAZ-255B. Moc pěkný obr...

Terénní automobil KRAZ-255B typu 6x6 je stavěn pro přepravu nákladů a tažení přívěsů po ,,jakekoliv cestě a v terénu " !!!Existuje ještě tahač návěsů ,který je však bez navijáku s pohonem a náhonové skříně s plošinou.V terénu je možnost připřáhnout až 18 tunový návěs.

Motor KRAZ-255B je čtyřdobý osmiválcový diesel JAMZ-238 .dvouřadý s válci do V o výkonu 240 k při 2100 ot.Spotřeba je po silnici u zatíženého vozu od 38-45 litrů nafty norma ( po zahřátí motoru a olejových náplní).

Převodovka je mechanická s 5 rychlostními stupni vpřed a jedním vzad.Dva synchronizátory inerčního typu zajišťují plynulé řazení II-III. a IV- V.stupňů.

Co každého zaujme jsou hlavně širokoprofilové pneumatiky rozměru 1300-530-533.Je možno v nich za jízdy měnit tlak vzduchu podle terénu.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

kraz4-255B

(Bbeb, 11. 7. 2017 16:12)

Zdravím, zajimalo by me, zda je možné se v tomto autě ješte někde projet?..myslím tím jako zazitkovou jizdu? Dekuji

Kraz 4-255B

(Jiří Gilar, 22. 4. 2014 19:19)

Zdravím všechny milovníky vojenské techniky.Brouzdám po internetu a přemýšlím kde asi skončila auta,která jsme v 80-letech obsluhovali.S tímto autem jsem prožil jako řidič dva roky vojenské služby a musím říct,že to byl jeden z nejlepších mastodontů.V terénu neměl konkurenci a v mrazu by se dalo říct,že taky.Zmáčknout spojku a otočit volantem byl opravdu zážitek.Hlavně v začátcích řízení.Později už mi to ani nepřišlo.Vozili jsme okysličovadlo a bylo to řádné svinstvo.Nádrže se musely čistit čpavkem a všechny ventily a spoje se mazali teflonovou pastou.Mněl jsem přiděleno vozidlo o které jsem se celé dva roky staral a když jsem odcházel do civilu,tak jsem se docela těžce loučil.Tak to je můj malý příspěvek.Rád bych se s tíhle autem ještě svezl,ale kdo ví.Zdravím Jirka

kraz

(jakub, 10. 1. 2010 10:38)

Zajimalo by me jestli by se dal nekde sehnat i v horsim stavu k renovaci,za rozumnej peniz,tim nemyslim ty vydriduchy z armadnich vyprodeju co za nej chtej pres 200tis.jestli o necem vite dejte vedet,diky..prof.i@seznam.cz

Kraz

(Zdeněk, 8. 9. 2009 12:03)

Moc pěkný stroj.