Jdi na obsah Jdi na menu

 


Nákladní automobil ZIL-157

Konečně se mi podařilo vyfotit v moc pěkném technickém stavu ruský třínápravový nákladní automobil ZIL -157 valníková nástavba ,který se vyráběl v moskevské automobilce I.A. Lichačeva.

Provozní informace o tomto vozu jsou vcelku vzácné - spousta vojáků ZVS s ním jezdila ale bližší technické informace nevědí.Umístil jsem zde i elektroschéma - můj kamarád dával dohromady starý vrak a tohle mu pomohlo.

V ČSLA se používali dvě provedení ZIL-157 a ZIL-157K . Hlavní TTD budou  k verzi ZIL-157 ,která byla více rozšířená v ČSLA.

Celková

- délka vozu 6 725 mm

-  šířka 2 340mm

-  výška  2 787mm

- celková hmotnost  10 450 kg

- nosnost v terénu 2 500kg

- hmotnost přívěsu při 2500kg zátěži  - 3 600kg

Motor ZIL-157 je benzínový řadový stojatý šestivalec s kombinovaným mazáním ,kapalinovým chlazením s uzavřeným oběhem

- objem motoru   5,55 l

- výkon  109 k

- kroutící moment  334 Nm

- hmotnost motoru 575 kg

- optimální spotřeba na 100km činí 42l s nákladem 4 500kg

- palivové nádrže 2 hlavní na 150 litrů a záložní na 65 litrů benzínu.

- karburátor K-84

- převodovka trojhřídelová s 5° vpřed a 1° vzad.

Vůz má připojitelný pohon přední nápravy a redukční převodovku.Pneumatiky jsou  speciální desetivrstvové o rozměru 12,00 x 18,00.

Brodivost ve vodě  je 0,85m.

Zajímavé jsou 3 x baterie 6V o kapacitě 84 Ah zapojeny do série.

Vůz na fotkách vypadal velmi dobře ( takové detaily zpětné zrcátko,stěrače,rozměr pneu nepůsobily rušivě) a tento vůz   bude okrasou na vojenských akcích  .

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

male info k motoru

(Hofmann, 17. 6. 2012 21:34)

jen mala pripominka k motoru,je to spodovy motor s rozvodem SV,zazil jsem jej na vojne a neco jsem se ho napuliroval