Jdi na obsah Jdi na menu
 


Nákladní terénní automobil TATRA 138 VN

Tak po delší pomlce zase něco z historické techniky . Na letošní akci BAHNA jsem se nejvíce zakoukal do tohoto  nákladního vozu T-138 VN a mít někde možnost ,tak už je doma ve sbírce.Udělalo své ho vidět a vyfotit v tomto technickém stavu a se stylovým přívěsem MP-5 , na kterém byl vlečný motorový člun Mo 111 P.To byla paráda. Pneumatiky s tímto dezénem již také nejsou často v vidění a celá souprava působila velmi dle mého názoru impozantně. Pro fandy OT je info ,že co má OT-64 SKOT společný s TATROU ,  je použitý motor v obou vozidlech a to vznětový osmiválec TATRA 928 - 10 o výkonu 180k. Nic jiného.

TATRA T 138 VN (válník s navijákem) je určen k přepravě nákladu o max.užitečném zatížení 12 000kg po silnici a nebo 40 lidí vzadu na korbě .Na silnici utáhne až 30 000kg , v terénu až 10 tun. K vyprošťování slouží naviják o síle 6000kp.Pro jízdu v terénu je možno použít elektropneumatické řazení pohonu přední nápravy a také závěry diferáků na všech nápravách.Trvale poháněny jsou obě zadní nápravy a přední podle potřeby.

T138 má převodovku s pěti stupni vpřed a jeden vzad + přídavnou dvoustupňovou převodovku = 10 stupňů vpřed a 2 vzad.Auto má páteřový rám .

Maximální rychlost vozu po silnici je 71,2 km/h a taková přibližná norma spotřeby je 32l nafty na 100km.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

138 vn

(jozo smehlik, 11. 1. 2013 14:07)

automobil mal viacpalivový motor,gumy military,6/7,uviezol v pohode 20 ton štrku

138 vn

(jozo smehlik, 11. 1. 2013 14:06)

automobil mal viacpalivový motor,gumy military,6/7,uviezol v pohode 20 ton štrku

Poďakovanie

(Tibor Mikulík, 23. 10. 2008 9:01)

Konečne som našiel výkres tatry 138, ďakujem!!!