Jdi na obsah Jdi na menu

 


Nízkoplošinový přívěs P 50 N

Musím se přiznat ,že mne docela překvapil zájem o podvalník P50 a nečekal jsem tolik dotazů od Vás :-) Jelikož mám v archvívu něco fotek i k následníkovy ,tak ho zkusím trochu popsat...

Tak  tenhle přívěsek zapřáhnete pouze za Tatru T 815 8x8  nebo T 813 8x8. Samotný přívěs  váží 14 815 kg a můžete  na něj naložit tanky,auta,baráky ..cokoliv do 50 tun hmotnosti (může se o 10tun přeložit) a celková hmota za Vaším vozem bude 75 600 kg.Je to přívěs šestinápravový s rovnou ložnou plochou a oproti P50 je výška plochy od země větší 1230 mm. Z celkového počtu šesti náprav jsou kola první,druhé ,páté a šesté nápravy řiditelná.Třetí a čtvrtá je pevná.

Také je změna k lepšímu počet pneu 24 podvozku a plus 2 rezervy - P50 má čtyřicet pneu ....Tady je samozřejmně větší rozměr 10,00R -20 .Celková délka přívěsu je 11 975 mm a z toho je rovná plocha 8 220 mm.Šířka je 3 150mm.

Dle všeho při konstrukci tohoto přívěsu hráli asi hlavní roli provozní náklady.Zkušenosti z ČSLA s P50 byly asi dostatečný důvod (jen těch 40 ks pneu,brzdy,zámky ) pro to ,aby u P 50 N celé kolové části,přetlaková soustava,části brzd,elektrika jsou shodné s Tatrou 815. To mělo vše usnadnit a zlevnit.

Dle vyprávění řidiče AČR z Bahen 2006 tak to v provozu není vůbec žádná sláva - a dle jeho soudu byl starší P50 v provozu spolehlivější...

Ještě nakonec - brodivost přívěsu P 50 N je až 1,5 m vody... To bych chtěl někdy vidět s VT-55A nebo MT-55A jak brodí ve vodě :-)))))