Jdi na obsah Jdi na menu
 


Startové velitelské stanoviště SKP 11

Rád bych ukázal zajímavé vozidlo ,které mně v poslední době docela  zaujalo .Startové velitelské stanoviště SKP-11 na vozidle ruské výroby ZIL-130E. Na akce super varianta ,odkud by se dalo za jakéhokoliv počasí fotit vše kolem z nadhledu - v teple.

SKP-11 je určeno pro pomocné funkce při řízení létání společně se stálým velit.stanovištěm,v případě zničení nepřítelem přebírá SKP-11 hlavní funkci při řízení létání.

SKP-11 je upevněno ve skříni KUNG-1 ,na podvozku ZIL-130E.Elektrocentrála je umístěna na třítunovém ,jednoosém přívěsu I-R-Z s plachtou.Celá soupravá je rozvinutá a nápajena cca do 2hod.

Tepelně izolovaná skříň je podlé ruské tradice velmi dobře izolována až do -50°C.Nahoře pro velitele  jsou skla s elektrickým vyhříváním.Celý vůz se vším váží celkově 9 000kg a když je vysunutá věž tak má výšku 3 900mm

Co zajímavé ,tak SKP-11 potřebuje napájení elektrickým proudem 380V ,50Hz z vnější třífázové sítě nebo elektrocentrál.

Pro svoji činnost je v SKP-11 :

- rádiová stanice R-863

- rádiová stanice R-809M2

- rádiová stanice R-105M

- rádiový přijimač R-880M

- anemorumbometr M-47

- výmetnice světli EKSR-46

- benzínová elektrocentrála AB-4-T/400M1

- rozvaděč a další výstroj...

Nejzajímavější je výsuvná věž pro kruhový výhled kolem vozu.Výřez pro věž se za přesunu překrývá plachtou.Touto plachtou může být věž zakryta i ve vysunuté poloze. Věž se vysouvá a spouští ručním navijákem.Ve voze je šest pracovišť.

Tohle auto mne skutečně zaujalo - v ČR raritka. Podvozek bych raději V3S ,ale takhle to soudruzi vymysleli....

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Letisko Bojna

(Miro, 3. 3. 2014 17:47)

Tak toto som obsluhoval... ZVS 89 až 91