Jdi na obsah Jdi na menu

 


Moje vozidlo VŠOT - 64 R2M č.511p

Tato kapitola je o mém největším kousku v mém autoparku - velitesko-štábní obrněný transportér VŠOT-64 R2M ,   kde základem je čs.obrněný transportér OT-64 A s rozšířenou radio výbavou a prostředky pro práci štábu velitele motostřeleckých jednotek . V dobách ČSLA tento vůz prostál ve skladech NZ u tankistů v Lounech .  Málo najetých km - zánovní vzhled - nicméně během minulého roku jsem na voze po večerech  provedl kompletní údržbu a výměnu nefunčkních skupin . A že jich bylo...Bez možnosti dílenského vybavení , parkování a obrovské trpělivosti si vůz tohoto typu nepořizujte !!!  Ale jakmile se prokoušete těmito vstupy pak začnou také radosti :-)  Nicméně mohu za ty léta a najeté km srovnávat s BRDM2 tak je OT-64   zcela jiný vůz a styl  pro sběratele . Se svoji max.rychlostí 94,4 km/h to byl v ČSLA nejrychlejší vůz a po rovině je srovnatelný dynamikou s BRDM2 ale v kopcích se situace mění ve prospěch OT-64 . Také komfort jízdy po silnici i v terénu je u SKOTa podstatně vyšší .

Celý minulý rok v dílně jsem podle dobové technické literatury k vozu provedl veškerou výměnu provozních kapalin , seřízení všeho co šlo , vyměnil nefunční ventily ,potrubí , hadice a jako bombónek byly výměny brzdových pístků (viz na fotkách po X letech stání na žlutou brzdovku) a těsnících gufer nábojů kol a dofuků . Velmi mi pomohla na podzim zkušební jízda do HK a zpět (305km) a při takové jízdě se projevilo vše co bylo třeba znova seřídit (brzdič) a vyměnit  (chladič oleje na motoru) .  Motor od začátku pracuje k plné spokojenosti a výměna vstříků byla jenom prevence :-)

Od začátku celé renovace jsem si  dal cíl zachovat vůz co nejvíce v původním stavu a výbavě z dob služby v ČSLA což je na fotkách jvidět .

 

Zimní údržba 2013

Datum: 29. 1. 2014
Fotografií: 6
Složek: 0
Komentářů: 2
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

OT 64

(MIklos Laci, 13. 8. 2017 21:32)

chlapci kde sa dá zohnať ten Gyrokompas, poradí niekto?
Inak s tymito brzdami som si za 1,5roka niečo užil. ASsi po každom výjazde na Doupou ...

OT 64 SKOT

(Viktor, 22. 2. 2016 17:49)

Jó Skotík, nejlepší ot co jsem poznal, 1/2roku Český Krumlov pš a rok a půl Pardubice; 73-75,najeto 25.000km a v roce 93 - 94 mise v Bosně UN modrý přilby! Jinak ot 64 bylo bez věže pouze pro posádku 19 lidí a nebo se vyndali sedačky a místo nich se dali boxy na pt miny a dělali jsme minové pole,hodně nalítáno na Libavě a v Boleticích!

ot 64 všot

(Marek, 18. 12. 2015 22:31)

Ahoj ,na skota taky nedám dopustit ,však jsem se na něm dva roky vojny něco najezdil ,byl jsem rok a půl řidič všota v Podbořanech ale ten můj vypadal trochu jinak ,tedy předně neměl otočnou věž,ta tam vůbec nebyla ,vysílačky byly vzadu přepažené ,bylo tam jen místo pro dva radisty a uprostřed pod věží byl stolek a sedačky pro štábní důstojníky .Z boku byly ještě jedny dveře stejné jako u řidiče . To byl podbořanský všot.

najkrajší kolesový OT

(Jaro, 22. 1. 2015 20:12)

Vďaka, zachránil si kus vojenskej histórie a je to aj podcta konštruktérovi.

Uznání

(Frank, 20. 6. 2013 14:13)

Udělal si kus práce, doufám, že se zase objevíš napodzim v Jihlavě :)