Jdi na obsah Jdi na menu
 


Vyprošťovací pásové vozidlo - VPV

Speciální verze na podvozku BVP 2 - vyprošťovací pásové vozidlo VPV.Posádka 3 osoby -velitel vozu je současně vazač a jeřábník.Řidič je vyprošťovač a svářeč.Třetí bývá specialista dle potřeby.Ještě se tam vejde jedna osádka porouchaného stroje.Ve VPV nejsou zabudovaný elektromotory pro zbraňové systémy.Jsou zde pouze dva elektromotory (BVP-1 ma čtyři) zajišťující chod odsávacího ventilátoru korby a ventilátoru topení.Není taky světlomet pro plavbu.Nádrže na palivo jsou čtyři o obsahu 480 l nafty.Maximální úhel svahu při vlečení BVP-1 je 15°.Výzbroj je lehký kulomet na lafetě PKT ráže 7,62 mm.VPV má i tažné zařízení.

Tahle verze je velmi praktická i pro využití doma sběratelem - sváření a řezání elektrikou,naviják,jeřáb,nářadí co více.....

Výroba 1985-1989.

Rozdíl oproti verzím BVP-1 a BVP-2 :

Palivové nádrže jsou čtyří : dvě boční ve výklenku vzádu korby,jedna uprostřed nákladového prostoru a poslední jedna v levých zadních dveřích.

Na předlohovém hřídeli je kromě hnacího kuželového kola namontovaný ozubený kolo pro pohon zubových čerpadel hydrauliky jeřábu nebo radlice.

U pravého PSÚ je korunový kolo opatřený vnějším ozubením pro pohon navijáku.

Konečný převod má základní a redukční převod ,zapojující se zubovou spojkou.

Svářečka a řezací aparát pro opravy pohání dynamo vozu.Max.doba práce je 30 minut při maximálním odběru proudu 300A.