Jdi na obsah Jdi na menu

 


Obrněný transportér OT-90 M1

Přestavba z nouze... Když se vedla v minulosti jednání o odzbrojení - vznikl požadavek snížit ve výzbroji ČSLA počty  bojových  vozidel  pěchoty s výzbrojí kanónem ráže větší než 73 mm.Zbylo asi 600 podvozků a moudrá hlava vymyslela spojení s věží z BTR 60PB  od OT-64 s výzbrojí těžkým kulometem KPVT ráže 14,7 mm a spřaženým PKT ráže 7,62mm bez stabilizátoru.Měla to být náhrada za OT-62,OT-810 a OT-64 jako základní bojový prostředek mech. a moto. jednotek.Do boje nic moc a tak zástavbou rádiovýzbroje vznikly velitelské pracoviště VP-90 a spojovací uzly.Montáží lehčí věže se změnily i jízdní vlastnosti vozu ale v únosné toleranci.OT-90 byly z armády záhy rychle rozprodány a díky tomu jsou v trpělivé péči sběratelů a  taky mohla vzniknout tato fotogalérie .

Skoro všechny fotky jsou verze  modernějším  podvozkem M1.

Něco o samotné verzi.

Osádku tvoří velitel,řidič,střelec,nabíječ a sedm členů roje.

Odlišnosti OT-90 od BVP-1 :

- věž BTR 60PB je uložena na osmiboké základně navařené na korbě

- výzbroj

- zaměřovač PP-61A ( OT-64)

- ruční ovládání náměru a odměru

- kulomety se nabíjejí mechanicky

- mechanické vymezení mrtvého úhlu palby

- nemůže odpalovat PTŘS

- věž se pohání ručně

- není poklop střelce ve věži

- není odsávač kouře z palby

- bojový prostor má pevnou podlahu

- není na věži světlomet FG-126.

Posádka 3 osoby - 4 členové roje

Tohle bych řekl ,že jsou vyditelné rozdíly a podstatná věc je ,že vůz plave jen při zatížení na celkovou hmotnost 13 000 kg + 2% .OT-90 se musí vyvážit hlavně dozadu třeba kamením.

OT-90 M1 je modernizovaná verze OT-90 s rozdílem:

druhý pár tlumičů u druhých pojezdových kol

do pláště věže je navíc vsazen periskop TNP-350B

ve věží je ventilátor pro odsávání kouře z kulometů

náboje ve schránkách na pravé i levé straně korby

na věži světlomet FG-126

elekt.blokace střelby přes poklopy vlevo před věží

u velitelského poklopu není trvale světlomet OU-3GA-2

OT-90 jako základní vozidlo pro převoz družstva pěšáků má dle mého názoru hlavní rozlišovací znak 3 x funkční střílny na pravé straně roje od velitelského pracoviště VP-90 ,který má v tomto prostoru na boku řadu přístrojů.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář