Jdi na obsah Jdi na menu

 


Velitelské stanoviště OT-62 R3MT

Další zajímavá nástavba na povedeném pásovém transportéru OT-62 TOPAS je velitelské stanoviště OT-62/R3MT pro velitele v tankových útvarech .Částečně nahrazoval v této roli OT-810 jelikož novější tanky řady T-55 a T-72 byly v těžkém terénu daleko pohyblivější a super jízdné vlastnosti s prostornou kabinou se přímo nabízeli. Celá souprava byla vybavena rdst pro spojení nahoru i dolu. Písmeno T v názvu napovída o možnosti vedení utajených hovorů zařízením T-219 s ovládacím pultem PU-1.

V OT-62/R3MT je pracoviště velitele se sklápěcím stolem ,stolek se sedačkou pro velitele vozidla,velitele,důstojníky ,dva radisty a jeden volný flek pro posilu. Prostor pro osádku je zakryt pancéřovým stropem,ve kterém jsou tři otvory pro vstup osádky,otočná věž (některé ks) a světelný iluminátor ,který se zavírá pancéřovým krytem.Strop a stěny jsou vylepeny tepelnou a zvukovou izolační vrstvou - nezbytnost pro práci na místě za špatného počasí - čistě kovové štěny po ránu nic moc ...

Na pravé straně :

-rdst R-123M

-rdst R-130M

-selektivní vyzvánění R-012

-utajovač T-219 a PU-1

- kódovací přístroj M-125

- a skříňky přepojovače

Na levé straně vozu :

- 2 x rdst R-111

- telefonní přepojovač TÚ 11R

- rdst RF-10

- linkový přepojovač

Uprostřed vozu je pracoviště pro štáb.K vytápění R3MT a pomocného stanového přístřešku se používalo topení 6BON3 v odnímatelné schránce v levé přední části vozu.

Vůz samotný perfektně plave ,nicméně tato verze je na zádi přetížena a úroveň hladiny vody zaplavuje horní část pancíře nad motorem - před vjezdem do vody je třeba sundat veškeré zařízení nad motorem a poslat přes vodu jinak. Při plavbě vzad nesmíte motor vytočit nad 1200ot/min, pak se TOPAS zaplaví.

Dnes se setkat na akcích s takto vybaveným vozem je již skoro nemožné .