Jdi na obsah Jdi na menu
 


Velitelské stanoviště OT-62/R2

Tak další auto ,který zná hodně lidí a ze  ZVS spousta vycvičených řidičů ,nicméně na internetu o něm podrobnějšího nikde nic a rozdělení podle jednotlivých verzí  nástavby nebo použití tož už je zcela mimo. Pár přátel kolem mne tento vůz mají i v pojízdném stavu ,avšak o určení nebo výbavě vozu neví nic.Snad se někdo najde z pamětníků a popř.opraví nepřesnosti.

Tahle verze TOPASu (transportér obrněný pásový střední) OT-62/R2 je toho důkazem.Držáky antén na korbě + výbava velitelského štábu uvnitř a ještě držáky krycích beden svědčí pro R2 ale střelecká věžička na kulomet a tarasnici u tehle verze nebyla - nicméně ve VOP nevyloučily ,že se na R2 upravovaly základní verze OT-62 a ta věžička tam prostě zbyla...Začalo to v roce 1962 a v 1967 výroba.

OT-62/R2 je obrněný vůz s rozšířeným spojovacím zařízením pro práci  velitele tankistů nebo motopěšáků...Osádka byla 6 osob - pro práci měli sklápěcí stolek nad baterkami pro celý štáb,stolek a vedle spojovací uzel R2 ( radiost.R-113,R-112,R-105U a R-105d) a další sedačky pro všechny (vč.2 x radistů) .

Přidávám i pár schémat pro modeláře :-))) Je to vzácnost o tomhle vozu něco dnes sehnat.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Instruktoři ot62

(Luďa,, 19. 10. 2010 17:35)

OT-62 kurz řidiču VU5958 Trebišov,byl posledni kurz podzim 90 po ukončeni nas přesunuly na jaro 91 k VU4403 Martin.

Re: Instruktoři ot62

(koma juraj, 16. 12. 2012 18:52)

Ahoj ja jsem slouzil taky na VU4403 na spojovaci rote v roce 1979 az 1981 a delal jsem velitele stanice na OT 62 R3..

ot 62 R3

(koma juraj, 16. 12. 2012 18:06)

slouzil jsem na r3 ale ta nemnela kulometni vezicku tu mneli jen r2 mam par fotek az pridu nato jak je sem dostat tak to udelam.

Ve Slaném byly tři...

(Zdeněk, 15. 12. 2009 4:15)

Modifikované coby velitelská stanoviště velitele divize... Pokud pamatuji, střeleckou věž mělo jenom jedno, pokud mě paměť neklame, č.624... Moje bylo navíc vybavené gyroskopem (vpředu před stolkem) a mapovým zapisovačem napravo od řidiče... Ta krabice vzadu na korbě je centrála, která se nahazovala vždycky, když neběžel motor. Zimu na Libavě a Doupově si raději nepamatuji... Na rozdíl od R3 V3S otéčka bufíky neneměly... Jinak, díky za fotky...