Jdi na obsah Jdi na menu

 


Vyprošťovací kláda na BVP

Takový nenápadný detail - pro samovyproštování uváznutého BVP se používá dřevěné břevno ( kláda) která je uchycena v zadní části vozu nad dveřmi roje. Vzhled vozu to dostává někam jinam a samozřejmně nevíte kdy jí budete potřebovat .K tomu vozu to prostě patří.

V předpisech je dán určitý rozměr (20-25 cm průměr a délka 3-3,5m )  ale když si jí necháte vyrobit poctivě podle toho , tak zpravidla dva členové osádky jí ani neuzvednou ...Takže na níže uvedených fotkách je každá jiná - rarita je  hranaté břevno na VP-90 hranatá viz níže :-)))

Máte někdo zkušenost co se nejvíce osvědčilo ?? Samozřejmně po několika vyprošťovacích akcích ?

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Jak

(Roman Kratochvíl, 30. 4. 2010 10:51)

Dobrý den
Klády na vojesné technice jsem si už všiml dříve, ale nevěděl jsme k čmu tam je, teďka vím že k vyproštění, ale stále nechápu JAK ?
Děkuji za vysvětlení.

Re: Jak

(Petr, 22. 10. 2015 14:42)

Mám pocit,že jsi toto vybavení každý útvar řešil po svém.My jsme na mašinách neměli vůbec nic.Ani na uložkách a ani na provozkách.
(VÚ 6177 - Písek rok 87-88).A to jsme jezdili docela často ven.Stejné to bylo asi i s kamufláží.Možná byl nějaký předpis na kamufláže,ale u nás byly jen khaki zelené mašiny bez sebemenšího náznaku jiných barev.Teď z toho všeho šílím.Mám na stole rozdělané bevko a nevím jak ho zajímavě a po našem nakamuflovat.Informace na netu se diametrálně odlišují.Asi ho natřu na růžovo,jako ten tank na Smíchově po revoluci a bude to.

Svatava

(Pruzkumnik, 18. 10. 2015 20:23)

BPzV(Bojové Pruzkumné Vozidlo) Svatava má kládu připevněnou v místě kde má řidič a velitel hlavu na boku korby. Má to trochu zlepšit ochranu z boku kde není motor
http://www.brdm2.estranky.cz/img/mid/30824/bpzv-001.jpg

http://www.acr.army.cz/images/id_5001_6000/5015/01.jpg

Jak asi...

(Alf Daemon, 16. 1. 2015 21:01)

Připevní se k oběma pásům napříč, např. vpředu, potom se pomalu jede vpřed a pásy kládu vtáhnou pod vozidlo, kde by měla vytvořit pevný bod, který pomůže vozidlu při prokluzujících pásech vyjet na pevnější terén. Samozřejmě je nutné dát pozor, aby se vzadu zase včas odmontovala. Naštěstí jsem ji nikdy nemusel použít, ale jednou jsme ji ztratili při neplánovaném průjezdu lesem.