Jdi na obsah Jdi na menu

 


Praga V3S Ohřívač vzduchu TO 5

V mém přehledu různých verzí nástaveb na základě Praga V3S se objevuje další typ a to ohřívač vzduchu TO 5 ,který je určen k předehřívání pístových motorů , rotorů vrtulníku a míst na práci v zimě na polních letištích .Navazuje na dřívě vyráběný TO 4.

Jako ohřívač je použit benzínový motor Š 776 s čtyřmi válci a objemu 1221 cm3 a maximálnín výkonu 33,1 kW ,který se napájel benzínem BA 90 Speciál . Obsah nádrže byl 170l a nepřetržitý provoz na 1 náplň PHM činil 4-8 hodin. Obsluha 1 člověk .Dmýchadlem a výměníkem tepla byl proud vzduchu hnán rukávy k místu ohřevu - rozdíl teplot na konci rukávu  byl až 10°C .Taková zajímavost - výstupní proud teplého vzduchu byl hygienicky nezávadný a bez zplodin.  

Celá nástavba ( 1000 kg)  je umístěna na ložné ploše valníkového vozidla P V3S a pohotovostní hmotnost v zástavbě je 6 730kg. TO 5 je určen jen do středního terénu a po delší jízdě vše zkontrolovat jestli se něco neuklepalo. Na korbě vozu je TO 5 přikryt plachtou vozu , která má v horní části upevněn komínek pro zplodiny z ohrřívače TO 5.Celé to bylo určeno cca do - 30°c.  

Ještě byl používán ruský terénní nákladní automobil GAZ-66 valník a je pohotovostní hmotnost byla 4 800kg.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

omyl

(Jiří, 22. 1. 2011 18:37)

Na obrázky se asi nedopatřením dostalo "odmrazovací zařízení OZ-88". Je vybaveno motorem z L-29 a slouží k čištění startovací dráhy od sněhu a ledu.