Jdi na obsah Jdi na menu

 


Praga V3S POKA 3/1 kpsr

Nenápadná ale dosti rozšířená verze byla  v armádě na podvozku V3S - POKA 3/1 pojízdná kuchyň automobilní.

Osobně jsem měl možnost se s ní seznámit ve službě - vařilo se při výjezdu útvaru do VVP  v jednom voze cca pro 140 lidí a dva kuchaři a 4 pomocníci měli co dělat už od rána.Střídali se ve dvou směnách .Co osobně jsem pozoroval ,že nástavby po pár použití uvnitř hnily v záhybech a na střeše  z výparu teplé vody při vaření - samozřejmně ,že se pokaždé vařilo něco s knedlíkem a u toho nebyla o páru nouze.Nástavby jsem viděl ,že se čistily po akci ,ale nedělal jsem si iluze o kvalitě :-)))

POKA za sebou táhla na dvoukoláku cisternu na pitnou vodu C-180 V o objemu 1000 litrů.Celková váha vozu byla 9 300 kg.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

zhánam

(sniper, 31. 3. 2009 15:54)

Keď som v 99 slúžil v ASR tak som mal možnosť v tom variť, ale my sme používali na prípravu stravy PK 26, ten bol umiestnený v tom prístrešku. Už zopár rokov sa niečo podobné snažím zohnať na renováciu , len nejako my nepraje štastie:-)) Už len PK 60 a V3S POKA 3/1 my chýbajú do zbierky proviantnej výstroje..

Re: zhánam

(Honza, 22. 6. 2014 16:45)

Ještě sháníš POKU??? Mám jí doma. Uloženku kompletne vybavenou najeto 530 km s přístřeškem a nádrží na vodu. Z rodinných důvodů se jí musím zbavit. Je ihned k mání...777722893 nebo vyměnín za UNC 750

Moje zkušenosti

(Robert, 9. 2. 2014 17:20)

Na vojně jsem vařil v Poka 3 i Poka 3/1,ta první byla na pendrek,málo místa,spal jsem na cisterně na vodu,ta byla uvnitř.Poka 3/1 to byl luxus,mělo to topení,lednici,místo na spaní,dokonce i budík tam byl.I dnes
bych klidně v té kuchyni vařil.Akorát jedna nevýhoda tam byla-v zimě se
tam slézali lampasáci,protože tam bylo teplo a vždy něco k jídlu.

je to stroj

(synergy, 29. 5. 2008 9:26)

ta poka je perfektna vec pokial tam vsetko funguje ako ma lebo ked sa zacnu zapchavat tie horaky tak som ako kominar ale sme spokojni ze to mame lebo uz vela krat by sme boli hladny

připomínka

(provianťák, 12. 3. 2007 22:22)

Jedná se o kpsr (kombinovanou soupravu) POKA 3/1, skutečná POKA 3 je k vidění dost vyjímečně, je to zastavěný krb od PK 60 do skříňové nádstavby PV3S, dost nešikovný způsob na rozdíl od POKA 3/1 která je celá dost originální a používá se dodnes, je postupně nahrazována soupravou VARNA ktn A+B, k počtůn připravovaných jídel - veškerá proviantní technika je plánována na počet 150 připravovaných celodenních dávek. Součástí soupravy je kromně vleku také stanový přístřešek na boční stranu, slouží jako jídelna, 2 palivové soustavy na tekuté PHM, 4 krby po 1 hořáku, po vyjmutí hořáků možno použít na pevnépaliva, 3 přetlakové nerezové kotle 75 l, 1x dupikátorový (dvojplášťový kotel na 45 l (výborný na rýži), obsluha - hlavní (starší) kuchař - velitel vozu, řidič - při vaření pracovní směna, 2 kuchaři - při jízdě ve skříni, u stropu textilní dvojlůžko. Nám POKA nikdy nehnila a nehnije - jde pouze o údržbua, já na ni nedám dopustit, no ale kontejnerová kuch. je něco jiného. Výrobcem AVIA Moravany, dřívější pobočka dnešního Kaboxu Hořice. Opravy nádstaveb VOP Chrudim. Na prvné pohled ji poznáte podle malé zahrádky na budce řidiče, dlouhé na začátku skříně a dvou kulatých komínech s větrnou korouhvičkou