Jdi na obsah Jdi na menu

 


Praga V3S R-3AMp

Tak tady je něco o bývalem  vozu v naší rodinné garáži vedle BRDM-2rch.

 Souprava pojízdné rádiové stanice R- 3AMp ,která v ČSLA sloužila jako bojové pojízdné velitelské štábní pracoviště tankistů nebo motostřelců ,která je umístěna ve skříňové karoserii terenního automobilu Praga V3S.Celková hmotnost soupravy je 8 850 kg.

Vnitřní prostor skříně je rozdělen na dvě části : pracoviště pro dva radisty (přední část) a pracoviště velitele ( zadní část).K vytápění je použito  topné zařízení 6BON3 které je umístěno v samostatném kastlíku na korbě u kabiny řidiče.El.proud to bere z účelových akumulátorů 4 x 150a ,které se dobíjí ze zdroje 26V/20A nebo z alternátoru při chodu motoru.

R-3AMp je vybaveno :

- radiostanicí R-111

- radiostanicí R-130M-A ( automobilní varianta)

- radiostanicí RF-10

- dvěma telefony TP-25

 - pro nouzový zdroj elektriky je tu elektrocentrála 1 kVA (800W)

Pro jednotlivé rádiové stanice jsou při provozu na místě použity tyto antény :

- pro R-130 M-A  teleskop 11m vysoký s možností symetrického dipolu 2x25m a šikmého paprsku 17m s protiváhou.

- pro R-111 teleskop 11m s prutovou anténou AŠ 3,4 m

- pro RF-10 závěsná anténa 3,4m a směrová 30m .

Za jízdy se používali tyčové antény na střeše a zajistili se v ohnuté poloze lanem ,kvůli možnosti přeskoku stejnosměrného nebo střídavého proudu z trakčního vedení do antény ,antenní kloub a přes antenní díl  do rádiové stanice ,která se zničí popř.shoří!!Nejezdit po silnicích s dlouhou volnou anténou .....

V mém voze jsou tyto vojenské přístroje odborně odmotovány (zabírají spoustu místa - vůz bude pro doprovodné účely naší obrněné klubové kolony) .

Výběru a nákupu vhodné V3S jsem se věnoval intenzivně cca 5 měsíců po celé ČR a zkušeností s různými prodejci mam  teda habaděj...

Když jsem viděl tech. stav této krasavice a normální jednání prodávajícího ,tak jsem do toho šel.

Motor po předchozí hodinové kontrole a dobitých baterkách velmi ochotně naskočil - kupodivu velmi málo kouřil.Jeho zvuk byl příjemně typický pro V3S.Nikde žádná netěstnost , kapky oleje ,syčení vzduchu - nic.

V další fázy nastává klasika - výměna náplní,opravy škrábanců a celkový facelift.Naštěstí literatury k údržbě a opravám V3S je skutečně dost a dost.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář