Jdi na obsah Jdi na menu

 


Praga V3S SPŠP

Pod zkrátkou SPŠP se skrývá označení pro ,,Střední pohyblivé štábní pracoviště " které je umístěno ve skříňovém terénním automobilu P-V3S-SKM s hermetizovanou skříňovou karosérii , vybavenou filtračním a ventilačním zařízením FVZ-180 + naftovým topením X7-S1.  Celé tohle cca od roku 1983 sloužilo v ČSLA a po  1989 v AČR  k zabezpečení práce velitelů a jejich štábů na pohyblivých místech velení a také k přesunu štábů i za použití ZHN.

Takovým velkým a nápadným rozlišovacím znakem je na pravém boku skříňové karosérie je umístěná sklopná deska pro práci s mapou .Lze jí namontovat i na levou část ale s jistým omezením . Také záhrádka na střeše pro uskladnění propojovacího můstku a stanového přístřešku signalizuje verzi SPŠP. Spodek podvozku je prodloužený oproti běžnému typu V3S,

Jako další alternativa je možno k boční stěně skříně umístit stanový přístřešek , který lze v zimním období vytápět přenosným topením X7. Tenhle vůz se také může zadní části s můstkem propojit s dalšími vozy a vytvořit komplexní pracoviště štábu.

Osádku SPŠP tvoří čtyři osoby a řidič.

Pohotovostní hmotnost vozu ............7 960kg

Užitečné zatížení .............................740 kg

Délka vozu .......................................7 320mm

Šířka vozu ........................................2 410mm

Výška vozu .......................................3 285mm

Maximální rychlost na silnici ............ 60 km/h

Zadní nájezdový úhel ........................20°

Ve výbavě vozu lze najít  :

- automatický telefonní přístroj  BS10

- polní telefonní přístroj  TP25

- dálnopisný stroj STA-2M  a D-302.2A

- rozmnožovací stroj GRAMA PRINT 220 A3

- napáječ NB 22 KB/2

SPŠP je  raritní mašina ale její využití dnes je spíše muzejní....

 

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář