Jdi na obsah Jdi na menu

 


Speciální požární tank T-55 SPOT

V mém výčtu různých verzí na podvozku sovětského tanku T-55 nemůže chybět čs.specialita a verze T-55 SPOT po požární a záchranné jednotky. Na osvědčený podvozek T-55A byla zkonstrulována nástavba ,která umožnuje tomuto stroji se přiblížit k epicentru požáru i ve velmi těžkém terénu a v případě nutnosti i pracovat do 1500m na dálkové ovládání bez posádky uvnitř.Ochranna proti zbraním ZHN je u tohoto stroje výhodou.Vpředu je použité standardní buldozerové zařízení BTZ-55.Uvnitř jsou nádrže na vodu ,pěnu, prášek  . Tříčlenná posádka je vybavena kamerovým systémem a spojovacím zařízením.Není to nejlehčí stroj a proto má zvýšené požadavky na přepravu než třeba VT-55A.Nicméně pro použití na civilních komunikacích jsou pásy vybaveny gumovými patkami.

SPOT se objevuje pravidelně na prezentačních akcích AČR a proto můžeme na něj narazit často.

Některé TTD:

 -maximální hmotnost je poměrně vysoká .... 47 500 kg

 - nepředpokládá se velký rádius .....................  270 km

 - max.rychlost díky vysoké nástavbě ...............     50 km/h

 - stoupavost a boční náklon ..............................   30°/ 20°

 - brodivost vodou .................................................    1,4 m (hluboké brodění 5m už asi ne..)

 - dostřel vodních děl ............................................    80m

 - Objem nádrží  voda,pěna,prášek ...................   11 000 / 2000 / 500 kg

Jelikož se o tomto stroji se toho ví poměrně málo o údržbě,provozu ,opravách ,uvítám v komentářích Váš názor. Díky

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

SPOT 55

(Josef, 6. 7. 2014 10:10)

Také jsem byl řidič tohoto speciálu u CO Kutná Hora.Jezdí se s tim stejně jako s T55.Co se týče podvozku ,údržba je stejná jako T55AM2.Nástavbu měl nastarosti operátor.Ovládal přes kamerový systém vodní děla spouštěl čerpadla.Ty byly v tanku 2.Jedno větší a jedno menší.Objemy vodních čerpadel si už bohužel nepamatuji,je to 17 let :-).Čerpadla byla poháněna hydraulikou(čerpadla a hydromotory).Jó to byly časy.

super

(vitek13, 19. 5. 2014 17:09)

Vypadá hezky ze peředu ze zadu ne ale je super na obrátkách

SPOT-55A

(Jozef Kociov, 2. 4. 2009 15:54)

Správne má byť SPOT-55A a bol postavený na podvozku MT-55A. Stroje boli vyrobené v OZ Nový Jičín. Čo viem, tak boli vyrobené v dvoch vyhotoveniach. Pre americké trhy a pre bývalé jednotky civilnej obrany v rámci FMNO. SR dostala 5 ks. SPOTy v rámci FMNO nemali diaľkové ovládanie ani zvýšenú protipožiarnu ochranu pojazdových kolies.

Komentář pro tank SPOT T 55

(Petr Berka, 25. 9. 2008 12:16)

Byl jsem řidič tohoto tanku u co Olomouc. Potom už jen velitel tanku,v roce 1999. Je to dobrý stroj.Co mohu dadat, pár chyb má, ale dalo by se to vylepšit.Co se mi na tom tanku nejvíce líbí je celkem dobrá rychlost i splnou nádrží. Pak akorád při ochlazování " mlha ", se popoužití musí vyčistit trysky. Pokud by si chtěl něco vědět víc. Můžete napsat petrtribun@seznam.cz

SPOT

(Petr, 27. 5. 2008 10:35)

kontaktujte mě na email Blazen2@seznam.cz rád podám podrobnější informace o SPOT - 55

Prosba

(Karel Boroš, 10. 12. 2006 0:50)

Dobrý večer, chtěl bych se Vás zeptat , kde se vyrábí tyto pásová vozidla.Má ta firma nějakou webovou stránku?Předem moc děkuji a pŕeji hodně uspěchu v životě!
S pozdravem Karel