Jdi na obsah Jdi na menu
 


Vyprošťovací tank VT-72B

Tak pro tuhle mašinu mam slabost.Využití dobrého podvozku z T-72 bylo jen logickým krokem v řadě speciálních vozidel pro armády -mostní,houfnice,vyprošťovací,jeřábové,školní. V NDR se mi líbil i velmi povedený  4x dílný mostní tank  na tom samém podvozku.

Na letošních Bahnech 2006 byl také v dynamické ukázce a z ní pocházejí fotky.

Vyprošťovací tank VT-72B je určený k vyproštění vozů,tanků,OT,ShD,tahačů ,zemědělských strojů,stavebních strojů i vykolejených vagonů,stržených mostů a na práce kde jiné stroje končí...

Po této fázi může nastat odsun poškozených strojů vlečením nebo tlačením a když je to třeba dají se provést i složitější opravy a výměny.

Jeden důležitý ůkol je i průzkum prostoru před nasazení tanků a to ženijní,chemicko-radiační a po té vyhledáváním poškozené techniky v poli.

VT-72B je vybaven i zařízením proti ZHN - ventilace,filtry,detektor GO-27 a speciálním ventilátorem motoru pro provoz v zamořeném území.Může brodit řeky  do hloubky 5m a šíře 1000m se zažízením OPVT.Dále zadýmovacím TDA pro vytvoření maskovací dýmové clony.Výzbroj je  hlavňová proti letadlům  1 x kulometem NSVT ráže 12,7 mm s dostřelem 2 km s 600 ks náboji ,3 x osobní samopaly vz.58 ,2 x protitankové střely RPG-75 a ruční granáty.

Celková váha tanku je 46 500 kg ,zajímavá je rozdílná světlá výška podvozku vpředu 435 mm a vzadu 495 mm.

Maximální rychlost na silnici je 60 km/h a průměrná rychlost při vlečení v terénu je 5 km/h se super spotřebou 500-1000 l nafty na 100km.

Při vlečení tanku na vzdálenost kratší než 5 km není nutná příprava jeho převodového ústrojí,nebyl-li za skříní převodovek vypuštěn olej.Pro vlečení na vzdálenost delší než 5 km je nutno připravit převodové ústrojí tanku načerpáním oleje do skříní převodovek čerpadlem.

Zajímavostí je že T-72 má dvě převodovky s konečným převodem  L + P o hmotnosti 710 a 700 kg a s tím souvisí způsob zatáčení tanku zařazením nižšího rychlostního stupně v převodovce na vnitřní straně zatáčení.

Hlavní naviják má max.tažnou sílu 300 kN na 200m ocelovým laně.Pomocný naviják  má sílu 10 kN na 400m laně.Jeřáb je plněotočný s teleskopickým vysouváním ramene.19 t nosnosti je na jeřábu napsáno ale je to údaj při blizkém obrysu vozu jinak je využitelných více 17 t.Podvozek VT-72B je také vybaven mechanickým blokovacím zařízením pérování na 1,2, a 6 pravým závěsu pojezdových kol kvůli použití jeřábu.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář